Wednesday, November 9, 2011

bila kawan2 mula bersuara...

assalamualaikum....

kata orang, sekali kita berkawan, selamanya tetap berkawan... susah senang, suka duka, tangis tawa.. kita hadapi bersama.. dan bila berkawan, sudah menjadi adat, kita saling menegur antara 1 sama lain.. bila kena tegur, terimalah dengan hati terbuka..

aku pon pernah ditegur... macam2 hal laa... susah nak senyum, hot tempered, macam2 lg laa... tp aku terima teguran semua tu.. belajar untuk berubah... tp, hati kita akan jadi geram bila ada kawan2 yg jenis xleh nak ditegur... dia rasa dia jer yg betul... xmau langsung dengar nasihat org...

nasihat aku, kepada org2 yang macam nie, selagi kawan2 menegur tu, maksudnya kawan2 masih sygkan anda... bila kawan2 da buat x peduli, susah laa... silap2 nak tegur sape pon kawan2 da jadi malas.. dah taw perangai tu camana..

ego x bawa diri kita ke mana2 pon... pusing2, kita akan cari balik kawan2... dulu maybe ko bole ego sbb ko je yg keje.. skrg, masing2 da keje.. so, xyah laa nak kerek sgt.. setakat kawan2 nk jumpa ajak minum tu, xyah sombong sgt... patutnya kena rasa bersyukur sbb kawan2 still ingat kat ko...

terasa?? ko pikir2 laa sendiri... huhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...