Wednesday, August 24, 2011

jangan jadi terlalu baik..

assalamualaikum..

kita selalu nak buat baik ngan semua org kan...
x kira laa adik beradik, kawan-kawan, sedara mara..
kadang2 tu, sanggup ketepikan hal sendiri semata2 nak buat baik dgn orang..

tp.. bila kita jadi terlalu baik, orang akan ambil kesempatan atas kebaikan kita..
time susah, kita laa kawan dia dunia akhirat..
time dia senang, selisih kat jalan pun macam tak kenal..

sedih kan... bila apa yang kita lakukan tu tak dihargai..
kita mmg tak pernah minta basalan utk kebaikan yang kita lakukan tu..
sebab kita buat ikhlas...
tp jangan laa buat x kenal bila da senang.. pastu nnt time susah baru ingat kita..

orang camni, selagi kawan dia tu memberi manfaat utk dia, dia akan gunakan sebaik mungkin..
silap2 sanggup jadikan kawan dia "kambing hitam" atas kesalahan yang dia lakukan...

nasihat aku, klu nak buat baik dengan orang, berpada-pada laa... apa2 pun, pikirkan diri kita dulu..
kalau asyik pikirkan hal orang, nnt diri kita akan terabai...
& percayalah, orang jarang2 pikir ttg diri kita...

ok, bye!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...