Saturday, October 31, 2009

kekesalan melanda...

sangat menyesal... sbb pe??
aku xleh nak tlg classmate yang kena ragut...
padahal jarak dia ngan aku dalam 5 meter je..

alkisahnya camni...
semalam pegi the store... beli barang skit...
lepas beli barang, lepak subaidah jap...
sambil dok minum air tu, nampak laa wani, ino dgn kengkawan lain...
rasanya bukan suma budak HR...
pastu lepak selang 3 meja dari aku, & aku membelakangkan diorang...

tgh dok layan roti canai, skali dengaq wani jerit...
aku ingatkan kot lipas ka, pa ka....
aku pon buat bodo je laa...
sambung balik makan roti canai...
tengah nak suap, tetiba sorang 'mamat' lari kat sebelah aku...
then baru aku dengaq betoi2 pa yg wani jerit...
tolong!!! org tu amek beg aku....

apa yg aku kesalkan....
aku hanya jadi penonton..
jadi tergamam..
langsung x terpikir nak amek no plat moto tu...
wani, aku mintak maaf sgt2 sbb x membantu td...
mesti dia still trauma lg.. even aku yg jauh skit dari diorang pon terasa aura trauma tu..
dia yg jd mangsa, lg laa kan...

dari cerita yang aku dengar dari Ino, peragut tu pompuan!
& diorang melarikan diri dengan Yamaha RXZ..
yg bawak moto tu pon pompuan jgk..
brani sungguh..

morale of the story..
1) jangan sesekali meletakkan tas tangan anda bila dalam restoran.. walaupon sekejap
2) sentiasa peka dengan keadaan sekeliling
3) kalau ada org yg berhampiran kita kena ragut, cuba laa tlg dia.. pastu kalau dpt tangkap, pkl ramai2... aku geram sgt dengan org camni!!

p/s : jenayah ada di mana2..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...