Wednesday, July 8, 2009

alkisah 4 - 7 julai

4 julai 2009...
aku mendaftarkan diri di uitm kampus bandaraya melaka.. (pasni aku sebut 'kbm')
pastu start 8.00 mlm ada program ala2 mms selama 4 hari...
bab orientasi ni aku x kisah...
adat laa duduk tmpt baru...

budak2 pm pon ok...
tp ada segelintir diorang ni aku tgk over gila...
ada yang jerit2..
padahal ada ja mic dlm auditorium tu...
kalau yg jerit2 tu lelaki xpe gak...
ni pompuan....
sabar je laa....

tp part plg 'makan ati' skali...
bila ada sorg pm yang 'naik hantu'
bila budak2 baru nie ada yang x reti nyanyi lagu wawasan setia warga uitm
terus dia tempik...
'aku rasa kampus korang ni mesti bangang!! tu yang korang lagu uitm pon x reti nyanyi!!

suma budak cengang...
kot ye pon nak marah, jangan laa nak cakap sampai camtu...

pastu aku tgk, ada budak2 pm nie, cara diorang cakap cam kurang sopan...
aku pon heran sbb kalau nk jd pm, sepatutnya diorang dh dilatih utk bercakap dgn cara sepatutnya..
tegas x jd hal tp bahasa tu biar laa lembut skit...

alasan diorang, org melaka mmg cakap kasar...
ish, xleh tima aku jawapan tu..

apapon, aku ucapkan tima kasih banyak2 kepada pmp2 yg membantu kami sepanjang program nie.. yg ok tu, teruskan.. yang rasa dia x bape ok, buat perubahan...

(ikot ati, nak je aku maki2 dlm entry nie.. tp xpe, sabar byk2.. huhu)

5 comments:

::SizuKa:: said...

bersabarlah wahai mr aswad..byk org, byk ragam..sabarlah selalu n semoga bahagia berada di UiTM KBM..=)

zyra said...

kami xde pown bnda alah neyhh..
mau tpusing2 carik claz...
pape pown, merbok terbaek~!

ARA Lindungan Bulan said...

hohoho~

pm Merbok mmg 1000x ganda lg bagus la klu cmtu.

Soklan cepu mas: Hg bt solat hajat ka smpai btl2 dpt mlaka ni?

Depa dok kata kesian kt aku kesorangan sbb hg xda. Ha???

Teruskan perjuangan jadi best student kt sana okeh! Biar edie kt cni terkejut :)

MOHD NOR SYAFIQ BIN ABDUL MAJID said...

kami xde mms..yg lama tuh.. jenuh sume wat sdiri.. pape pun.. all d best!

DoNa D!ya said...

kesian2...tp kesian lg kt aku dcni wehh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...